Bānītis
Latviski | Русский | English
Stūris Stūris
Stūris Stūris
Aktualitātes
Jaunumi
Pasākumu kalendārs
Projekti
Regulārie pārvadājumi
Kustības saraksts
Biļešu cenas
Tūristiem
Bānītis piedāvā
Apskates objekti
Naktsmītnes, ēdināšana
Bānīša pirts
Suvenīri
Par Bānīti
Līnija
Ritošais sastāvs
Vēsture
Attēlu galerija
Par uzņēmumu
Brīvprātīgie atbalstītāji
Brīvprātīgo blogs
Saites
Kontakti
Kā mūs atrast
Stūris Stūris
Vēsture

1890.g.
 

1898.g.
 
 

1902.g.
 

1903.g.
 

1916.g.
 
 

1919.g.

1920.g.
 
 

1921.g.

1928.g.

1937.g.

1938.g.

1945.g.
 

1958.g.
 

1970.g.

1973.g.

1984.g.

1987.g.
 
 

1988.g.

1991.g.
 

1992.g.

1997.g.
 
 
 

1998.g.

1999.g.

2000.g.

2001.g.
 
 
 
 
 

2002.g.
 

2003.g.
 
 
 

2004.g.
 
 

2005.g.
 
 

2007.g.
 
 
 

2010.g.

Pirmā informācija par projektējamo šaursliežu dzelzceļa līniju Pļaviņas - Valka.

Nodibina Vidzemes pievedceļu sabiedrību dzelzceļa līnijas Pļaviņas - Valka būvniecībai un pārvadājumu veikšanai.
Apstiprina dzelzceļa būvprojektu un uzsāk būvdarbus.

Atklāj pagaidu preču - pasažieru vilcienu satiksmi posmā Alūksne - Ape - Valka.

15. augustā šaursliežu dzelzceļa līniju Pļaviņas - Gulbene - Alūksne - Ape - Valka oficiāli atklāj vispārējai lietošanai.

Dzelzceļa līnija nonāk Krievijas Satiksmes ceļu ministrijas pakļautībā.
Armijas vajadzībām posmu Pļaviņas - Gulbene pārbūvē par platsliežu dzelzceļu.

Dzelzceļu izmanto Igaunijas armijas vajadzībām.

Latvijas Dzelzceļa virsvalde pārņem dzelzceļa ekspluatāciju.
Atjauno vilcienu kustību karā izpostītajā dzelzceļa posmā Gulbene - Alūksne.

Atjauno vilcienu kustību līnijā Alūksne - Ape - Valka.

Atklāj Umernieku pieturas punktu.

Uzceļ Umernieku stacijas ēku.

Dzelzceļu pievada pie Gulbenes platsliežu stacijas.

Pēc Otrā pasaules kara postījumiem atjauno kustību dzelzceļa posmā Gulbene - Alūksne - Ape.

Atjauno kustību posmā Ape - Valga.
Uzsāk dīzeļvilces lokomotīvju TU2 ekspluatāciju.

Slēdz vilcienu kustību posmā Ape - Valga.

Slēdz vilcienu kustību posmā Alūksne - Ape.

Dzelzceļu atzīst par vietējās nozīmes kultūras pieminekli.

Uz laiku pārtrauc pasažieru pārvadājumus.
Saņemot trīs jaunus Krievijā būvētus pasažieru vagonus, pasažieru pārvadājumus atjauno.

Uzsāk divu jaunu TU7A dīzeļlokomotīvju ekspluatāciju.

Dzelzceļa līnija un pārvadājumi no PSRS Satiksmes ministrijas nonāk valsts uzņēmuma "Latvijas dzelzceļš" pārziņā.

Dzelzceļa līnijā pārtrauc kravu pārvadājumus.

Pašvaldības kopā ar citām ieinteresētajām organizācijām paraksta nodomu protokolu par sadarbību dzelzceļa saglabāšanā.
No likvidētā Latvijas Bērnu dzelzceļa uz Gulbenes depo pārved divas dīzeļlokomotīves TU2 un četrus Polijā būvētus pasažieru vagonus.

Dzelzceļam piešķir valsts nozīmes vēstures pieminekļa statusu.

Valsts uzsāk pasažieru pārvadājumu dotēšanu.

Notiek pirmie Bānīša svētki.

Entuziasti un pašvaldības nodibina dzelzceļa pārvadājumu uzņēmumu SIA "Gulbenes - Alūksnes Bānītis".
Pārvadājumu uzņēmums iestājas Eiropas Tūrisma un muzejdzelzceļu federācijā (Fedecrail).
Pārvadājumu uzņēmums saņem pasažieru pārvadājumu licenci un drošības sertifikātu.

SIA "Gulbenes - Alūksnes bānītis" uzsāk pasažieru pārvadājumus maršrutā Gulbene - Alūksne.

No Lavasāres muzejdzelzceļa Igaunijā restaurācijai pārved tvaika lokomotīvi Kč-4-332.
Uzsāk ES programmas "Culture 2000" projektu "SteamRail.Net".
Atzīmē Gulbenes - Alūksnes dzelzceļa simtgadi.

SIA "Gulbenes - Alūksnes bānītis" saņem Latvijas kultūras mantojuma Gada balvu.
Dzelzceļu apmeklē Latvijas Valsts prezidente Vaira Vīķe-Freiberga.

Projekta "SteamRail.Net" ietvaros pabeidz tvaika lokomotīves Kč-4-332 "Marisa" restaurācija un Kalnienas stacijā uzbūvē vilcienu izmaiņas sliežu ceļu.

Noslēdz ilgtermiņa sadarbības līgums ar Lavasāres muzejdzelzceļu Igaunijā par savstarpēju tvaika lokomotīvju izmantošanu.
No Lavasāres pārved tvaika lokomotīvi Gr-319 un uzsāk lokomotīves restaurāciju.

Atjauno Demihovas rūpnīcā, Krievijā būvēto segto kravas vagonu un atsāk kravas vagonu izmantošanu vilcienu sastāvā.

Pagaidu satiksmes atklāšana Alūksnē 1902. gadā
Pagaidu satiksmes atklāšana Alūksnē
1902. gadā

Tvaika lokomotīves pie Gulbenes depo 20. gs. sākumā
Tvaika lokomotīves pie Gulbenes depo
20. gs. sākumā

Umernieku stacijas jaunuzceltā ēka 1937. gadā
Umernieku stacijas jaunuzceltā ēka
1937. gadā

Šaursliežu vilciens pie Gulbenes platsliežu stacijas 1938. gadā
Šaursliežu vilciens pie Gulbenes
platsliežu stacijas 1938. gadā

Karā izpostītais Gulbenes depo 1944. gadā
Karā izpostītais Gulbenes depo
1944. gadā

Pirmās TU2 dīzeļlokomotīves Gulbenes depo 1958. gadā
Pirmās TU2 dīzeļlokomotīves
Gulbenes depo 1958. gadā

SIA "Gulbenes - Alūksnes bānītis" uzsāk pārvadājumus 2002. gadā
SIA "Gulbenes - Alūksnes bānītis"
uzsāk pārvadājumus 2002. gadā

Tvaika lokomotīves Kč-4-332 "Marisa" inaugurācija 2005. gadā
Tvaika lokomotīves Kč-4-332 "Marisa"
inaugurācija 2005. gadā

Atjaunotā kravas vagona izmēģinājuma brauciens 2010. gadā
Atjaunotā kravas vagona
izmēģinājuma brauciens 2010. gadā

Stūris Stūris
SIA "Gulbenes - Alūksnes bānītis"
Viestura iela 16G, Gulbene, Gulbenes novads, LV-4401
64473037, info@banitis.lv